R:UNG

”R:UNG har for mig været en tid, jeg har fået vil meget ud af! Det var sindssygt fedt, som ung, at føle at man også kunne blive hørt. Vi arbejdede med en masse forskellige ting, om hvad vi syntes, der kunne forbedres, eller ting vi syntes, der manglede for de unge”

Emilie, tidligere aktiv.

R:UNG er en sammenslutning af en lang række aktiviteter, som sætter spot på de unges stemme, demokratiske dannelse og fællesskaber. R:UNG er derfor den paraply, hvor indenfor vi arbejder for og med unge. Dér hvor vi skaber debat og ejerskab og får lyst til at blande os i den virkelighed, der omkranser os. R:UNG baserer sig på følgende vedtægter.

”Jeg brugte R:UNG til at få plejet mit diskuterende gen og følelsen af at blive hørt. Det er så fedt at engagere sig, finde på sjove tiltag og finde et ikke partipolitisk fællesskab”

Esben, tidligere aktiv.

Vi arbejder indenfor R:UNG, når vi deltager i EU-Topmødet på Christiansborg, er på Folkemødet på Bornholm eller Ungdommens Folkemøde i København (hør podcast her), når vi laver Demokratifitness eller noget helt femte.

R:UNG er, hvordan vi udmønter tankerne om et Ungeråd, og hvordan vi sikrer os at nå bredest ud og engagere flest mulige ungestemmer.

”Mit bedste minde fra R:UNG er nok at deltage i Folkemødet på Bornholm. Der fik vi lov til at høre fra en masse politikere på landsplan… Og så fik man da helt klart også noget godt socialt ud af det med hyggelige møder osv. Jeg savner det helt vildt!”

Emilie, tidligere aktiv.

Såh… Er du nysgerrig på, hvordan du kan blive en del af de aktiviteter, der findes under R:UNG? Så tag kontakt til Rasmus Rask på tlf. 4073 1598

R:UNG Podcast

For at sætte spot på de unges stemme laver R:UNG podcast; du kan høre dem her, hvor unge fortæller om en lang række aktiviteter / oplevelser.

Har du gode ideer til noget vi skal lave podcast om, så giv lyd 🙂