Mad og måltider

I RU’S centre og satellitter tilbereder og spiser vi eftermiddags- og aftensmad sammen med de unge. Det kan være som en del af dagens gang i caféen, et event eller som undervisning i mad og måltidskultur. Der opkræves som regel et mindre beløb (typisk kr. 20,-) som tilskud til indkøb af råvarer.

Vores køkkener skal ved madlavning med dette formål ikke registreres hos Fødevarestyrelsen. Medarbejderne i caféen skal således ikke være i besiddelse af hygiejnebevis, ligesom vi i køkkenerne ikke er omfattet af regler for egenkontrol.

Det betyder ikke, at vi sløser med hygiejnen i køkkenet:

• Der skal altid være pænt og ryddeligt i køkkenet
  • Vi er påpasselige med vores håndhygiejne
  • Karklude og viskestykker skiftes dagligt
  • Vi tænker grundigt over, hvilke råvarer vi håndterer og hvordan
  • Vi kontrollerer jævnligt temperaturen i køleskabe og fryser
  • Vi kasserer rester af maden

Velbekomme!