Læringslokomotivet

Et intensivt læringsforløb

Læringslokomotivet er et intensivt læringsforløb faciliteret af Rebild Ungdomsskole for unge i 7. og 8. klasse. Læringslokomotivet er tilrettelagt som et 4 ugers campforløb med overnatning fra mandag – fredag. Lokomotivet drøner afsted i uge 3-6 2023 (16/1-10/2) med spændende undervisning og anderledes aktiviteter alle hverdage fra morgen til aften. Vi har fokus på at skabe gode fysiske og mentale læringsmiljøer med en ensartet struktur og faste rammer. Positive forventninger, motivation og støtte er centralt i Læringslokomotivet, da trivsel er en væsentlig forudsætning for faglig succes.

Læringslokomotivet er for dig, der…

• har brug for et boost i dansk og matematik.
  • vil blive bedre til at fremlægge i klassen.
  • vil lære om personlige og sociale kompetencer og udvikle dig på begge områder.
  • er klar på at ”flytte hjemmefra” i 4 uger.
  • har lyst til at møde 19 nye venner.
  • har lyst til at udfordre dig selv og bryde med gamle vaner.

Du kan finde læringsgrundlaget for Læringslokomotivet her og se retningslinjer og anbefalinger her. Til højre finder du et lille skriv med perspektiver på Læringslokomotivet set fra de unges øjne.

Ansøgning og visitation

Der har været ansøgningsfrist til Læringslokomotivet 2023.

Forældrekupeen

Forældrekupeen er et supplerende tilbud for de forældre, som har deres barn på Læringslokomotivet. I forældrekupeen mødes vi; før, under og efter campforløbet. Vi formidler relevant viden, erfaringer og værktøjer til arbejdet med en ung, der øver sig og er i udvikling. Formålet er, at styrke det helhedsorienteret arbejde med den unge – fagligt, personligt og socialt – ved at støtte forældrene i at understøtte og fastholde den unges udbytte og udvikling.

Nysgerrig på mere..

Du kan se eller gense video fra vores tidligere camps her:

Læringslokomotivet 2017

Læringslokomotivet 2018

Læringslokomotivet 2019

Læringslokomotivet 2020

Læringslokomotivet 2021

Læringslokomotivet 2023

Og du kan også artikler med Læringslokomotivet i fokus:

Rift om at hoppe på lokomotiv

Matematikken ned på jorden

Eksprestog op ad kløften

Set fra Borgmesterstolen

Nu kan deres børn lære det

Læringslokomotivet i Rebild Kommune er tilbage på skinnerne

Har du lyst til at følge projektet fra sidelinjen, opdaterer vi løbende vores lokale facebookside for Læringslokomotivet i Rebild. Du finder den her.

Katrine Ørvad Jensen, Koordinator Lærings- og skoleforløb

9988 8310 // 2119 0904 // koje@rebild.dk