Forsikringsforhold

RU har ingen ulykkesforsikring, der dækker de unge, hverken i centrene, på ture, rejser eller andre aktiviteter i RU. Deltagelse i aktiviteter, på ture o.lign. sker derfor på eget ansvar og risiko! Det er den unges egen ulykkesforsikring, der træder i kraft, hvis den unge kommer til skade eller får værdigenstande beskadiget eller stjålet. For god ordens skyld, vil vi derfor opfordre Jer til at tjekke jeres forsikringsforhold og -dækning, særligt fritids- og ulykkesforsikringen.

Risikobetonede aktiviteter foregår under fornødent opsyn, og de unge skal benytte det til aktiviteten knyttede sikkerhedsudstyr, som f.eks. styrthjelm, sikkerhedssele og redningsvest, som udleveres af ungdomsskolen eller instruktøren.

Ved ture til udlandet udfyldes ambulancebrev med kontaktoplysninger samt relevante oplysninger om medicin, kost o.a., i tilfælde af at uheldet er ude.