Sexualister

Sexualisterne er en gruppe unge, der formidler sex og sundhed til andre unge. Vores ønske er at lære unge at passe på sig selv og hinanden. Konceptet bygger på ung til ung formidling ud fra tanken, at vi unge er specialster i netop unge og ungeliv. Sexualisterne er et koncept under Ungdomsringen, derfor deltager du også som sexualist i kurser, hvor I bliver undervist i ung-til-ung formidling og bliver klædt på til at informere, debattere og tale med unge om sex, prævention, sexsygdomme, kærester, følelser, usikkerhed, køn osv.

Vi søger flere sexualister!

• Vi mødes ca. en gang om måneden
  • Vi udvikler i fællesskab vores undervisningsmateriale
  • Vi tager ud og formidler og snakker med unge
  • Vi er på uddannelse 1-2 gange om året
  • Vi har et stærkt fællesskab

… og så passer vi godt på hinanden, og ingen kommer ud på job, før de selv er klar!

Du kan høre sexualisterne Freya og Camilla fortælle mere om, hvad det vil sige at være Sexualist i R:UNG Podcast her.

Nysgerrig?

Kontakt Gitte Bak på igiba@rebild.dk  // 4094 0263

Til skoler: Sexualisterne kan også bookes af skoler og uddannelsesinstitutioner i kommunen i forbindelse med sexualundervisning, temadage o.lign.