28/12-23

Unge med udfordringer vokser i købmands-praktik

Mariagerfjord Posten har lavet en artikel omkring det fælles projekt mellem Mariagerfjord og Rebild Ungdomsskoler, Coop Crew.

29/11-2023

Succeskriteriet her er, at de lykkes i livet – Midthimmerlands Folkeblad

Succeskriteriet her er, at de lykkes i livet – Nørager Avis

Både Midthimmerlands Folkeblad og Nørager Avis har bragt en artikel om vores læringstilbud Basic Skills.

12/04-2023

Fritidsjob som løftestang til unges  vej mod job og uddannelse – Midthimmerlands Folkeblad

Fritidsjob som løftestang til unges vej mod job og uddannelse – Rold Skov Bladet

Både Midthimmerlands Folkeblad og Rold Skov Bladet har bragt artiklen om dette års afvikling af Coop Crew – et fritidsjobforløb for unge mellem 15-17 år.

14/3 -2023 & 15/3-2023

Unge pirater ombord i Coding Pirates og Rebild Ungdomsskole – Folkebladet

Unge pirater gik ombord – Rold Skov Bladet

RU og Coding Pirates har sat fokus på skabertrang, kodning og robotter ved en workshop med Lego  First League. Læs mere om eventet i artiklerne  fra Folkebladet og Rold Skov Bladet.

8/3-2023

Knallertkørekort med forældreinddragelse – Folkebladet

Knallertkørekort med forældreinddragelse – Rold Skov Bladet

RU har i samarbejde med Nordjyllands Politi afholdt et arrangement med både kommende knallertkørere og deres forældre med fokus på sikkerhed, forsikring etc.  Både Rold Skov Bladet og Folkebladet har bragt artiklen.

14/02-2023 & 23/02-2023

Læringslokomotivet i Rebild Kommune er tilbage på skinnerne – Folkebladet

Læringslokomotivet i Rebild Kommune er tilbage på skinnerne – Rold Skov Bladet

21 unge fra kommunens grundskoler har kæmpet sig igennem 4 uger på Læringscamp med fokus på dansk og matematik samt personlige og sociale forudsætninger. Læs Midthimmerlands Folkeblads artikel i linket øverst og Rolds Skov Bladet nederst.